25 mei 2025 - Redactie VG Visie

‘Online team’ is kloppend hart én grote troef van PRSC.

Vastgoedcommunicatie is al ruim 25 jaar het specialisme van PRSC. Binnen de doelgerichte, voorspelbare en effectieve campagnes is volgens online adviseur Sigourney van Ee steevast een sleutelrol weggelegd voor het online team van dé communicatiepartner van ontwikkelaars, beleggers, gemeenten en woningcorporaties.

Een goede klantreis vormt de basis van elke vastgoedcommunicatiecampagne bij PRSC. Altijd onderbouwd met een creatief concept en een ijzersterke strategie. ‘We begrijpen de klantreis van iedere woningzoekende en kunnen daar goed op inspelen’, verzekert Van Ee. Dat online activatie daarbij steeds belangrijker is geworden, blijkt volgens haar uit het ‘online team’ dat binnen PRSC. al jaren zorgt voor een effectieve, datagedreven en visueel sterke online marketingstrategie. ‘Daarbij zetten we in op een 360°-aanpak, waarbij de verschillende online en offline kanalen strategisch worden ingezet om de klantreis optimaal te begeleiden.’

Creatief en doelgericht

Behalve uit Van Ee bestaat het online team van PRSC. ook uit Jennifer Jongenotter (online marketeer en data-analist), Kristel Helmons (online campagne manager & content creator), Julia Ong (content creator) en Nicole van den Berg (videograaf). ‘Jennifer analyseert data en optimaliseert campagnes op basis van meetbare resultaten en marktinzichten,’ licht Van Ee de verschillende functies van de teamleden toe. ‘Kristel zorgt voor de uitvoering en optimalisatie van online campagnes en creëert effectieve content. Julia ontwikkelt creatieve en doelgerichte content die aansluit bij de doelgroep en de marketingstrategie ondersteunt. Nicole creëert hoogwaardige videocontent die de vastgoedprojecten op een visueel aantrekkelijke manier presenteert. En zelf adviseer ik klanten over de juiste strategie en aanpak om hun vastgoedprojecten online optimaal te positioneren.’

Strategische funnel

Van Ee zet zich al vier jaar met hart en ziel in voor PRSC. en geeft met zichtbaar plezier een ‘kijkje in de keuken’ van het bureau. ‘Omdat niemand van de een op de andere dag een huis koopt, hanteren we bij het opzetten van campagnes altijd een strategische funnel die gebaseerd is op de klantreis en uit drie essentiële fases bestaat: aandacht, interesse en activatie. Elke fase gaat gepaard met een andere informatiebehoefte, die PRSC. als geen ander begrijpt en beheerst omdat het bureau zich al ruim 25 jaar focust op de vastgoedsector. En in het verlengde daarvan op vastgoedcommunicatie. Daarmee onderscheiden we ons ook van andere bureaus.’

Maximale impact

Door deze gestructureerde aanpak zorgt PRSC. er volgens Van Ee voor dat elke campagne effectief aansluit op de klantreis en maximale impact behaalt. ‘Een online campagne is echter geen statisch geheel. We werken daarom met A/B-testen, waarbij verschillende advertentievarianten worden getest en de best presterende opties worden opgeschaald. Dit dynamische proces zorgt ervoor dat campagnes steeds effectiever worden.’

Een rode draad in vrijwel alle PRSC.-campagnes is een goed functionerende website. Van Ee: ‘Die is cruciaal. We adviseren daarom altijd om een website en een online campagne goed op elkaar af te stemmen en beide middelen op te nemen in de online marketing funnel. Door een naadloze integratie tussen de website en de campagne kunnen bezoekers eenvoudig worden begeleid naar relevante informatie en het doel: inschrijven.’

Drie leden van het online team van PRSC: Jennifer Jongenotter, Sigourney van Ee en Julia Ong.

Slimme data

Relatief nieuw is volgens Van Ee dat PRSC. steeds intensiever gebruikmaakt van slimme data, die bijvoorbeeld door eigen marktonderzoek worden gegenereerd, inzichten van makelaars die de lokale woningmarkt als geen ander kennen én klantdata. Van Ee: ‘Hoe wordt op bepaalde advertenties geklikt? Hoe bewegen mensen zich op de website? Kunnen we conclusies trekken over welke onderwerpen de meeste aandacht trekken en naar welke informatie mensen op zoek zijn?’

Met doelgerichte, voorspelbare en effectieve campagnes als ultiem doel, is die meetbaarheid volgens haar een belangrijk aspect van online marketing. ‘Om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers, implementeren we verschillende analysetools. Door continu te monitoren en te optimaliseren, kan het rendement van een campagne worden verhoogd.’

Patchwork, ABC Vastgoed

‘Toekomst verkopen’

Dat het specialisme van PRSC. vaak een zaak van lange adem is, blijkt volgens Van Ee uit een gebiedsontwikkeling als Patchwork. ‘Die autoluwe wijk op het Zeeburgereiland is nu nog een braakliggend terrein. ‘Toekomst verkopen’ noemen we dat, aan de hand van een heel visueel ingestelde campagne die is begonnen met het creëren van zoveel mogelijk bereik. Op een heel andere manier is dat ook het geval bij SPOT, zeven woontorens die in Amsterdam-Zuidoost in plaats komen van een kantoorgebied. De uitdaging bij die langlopende campagne is om hoogtepunten te creëren, zodat we potentiële kopers iedere keer weer weten te prikkelen.’

SPOT, COD & DUQER

Hogere ROI

Beide projecten tonen volgens Van Ee ook aan dat PRSC. voortdurend investeert in een nauwe, duurzame samenwerking met klanten en zich continu inzet om processen zo soepel mogelijk te laten verlopen. ‘Door transparante communicatie, realtime dashboards en proactief meedenken, maken we het makkelijker voor onze klanten om hun doelen te bereiken. Tijdens en na afloop van een campagne wordt bijvoorbeeld uitgebreid gerapporteerd. KPI’s zoals click-through rate (CTR), kosten per duizend impressies, engagement en advertentiefrequentie worden nauwlettend gevolgd en gedeeld. Daarnaast gebruiken wij ze om benchmarks te creëren die waardevolle inzichten bieden, helpen bij toekomstige campagnes en zorgen voor een hogere return on investment (ROI) voor onze klanten.’

‘WE BEGRIJPEN DE KLANTREIS VAN IEDERE WONINGZOEKENDE EN KUNNEN DAAR GOED OP INSPELEN’
Persoonlijke vragen Sigourney van Ee Online adviseur PRSC.

WAT MOTIVEERT JOU:
ik raak op werkvlak gemotiveerd door uitdagende vragen. ik vind het erg leuk om een nieuwe online strategie te kunnen bedenken, óf om juist dieper in te gaan op methodes die we al hanteren. als je dan ziet dat de strategie werkt en dat optimalisaties de campagne naar een hoger niveau tillen, raak ik gemotiveerd om daar weer op door te pakken
HOE COMBINEER JIJ HART EN VERSTAND:
ik voel mij altijd erg betrokken, dus ik vind dit soms best lastig. Het helpt dan om even afstand te nemen en rationeel naar iets te kijken. Het even laten bezinken om er later weer met een frisse blik op door te gaan
HOE KRIJG JIJ ZAKEN IN BEWEGING:
ik denk vooral met veel enthousiasme. als ik een doel voor ogen heb, kan ik enorm enthousiast worden. ik hoop dat ik daarmee anderen dan ook aansteek naar
WELKE PODCAST LUISTER JE GRAAG:
ik zit veel in de auto. om dan na een drukke dag werk mijn hoofd leeg te maken luister ik vooral luchtige podcasts zoals man man man de podcast, geuze en gorgels en kinderachtig de podcast

All rights reserved © 2025 Young Media