29 mei 2025 - Redactie VG Visie

Ook op de kantorenmarkt levert onze dienstverlening een toegevoegde waarde

De unieke services van The James Company verbinden gebruikers van woon- of kantoor-panden met elkaar en houden het gebouw schoon, heel en veilig. De voordelen hiervan voor opdrachtgevers en gebruikers zijn legio. Managing Director Nicole Witte en Operational Manager Cynthia Bosma zien een groeikans in de kantorenmarkt voor zowel hospitality diensten als technische services.

Zowel Nicole Witte als Cynthia Bosma komen uit de hospitalitywereld en werken al vele jaren bij The James company. Vanaf 1 januari 2025 bezet Witte de directiestoel en wil ze, net als haar collega Bosma, het grote gastvrijheid- en servicegevoel dat het bedrijf uitdraagt nog verder uitbreiden. Niet alleen in woon- en mixed-use panden, maar ook in kantoorpanden. The James Company biedt drie servicepakketten aan.

Full Service + James

Het James concept waaide zo’n 12 jaar geleden uit Amerika naar Nederland over, vertelt Witte. ‘Dat zijn we als The James Company in eerste instantie gaan aanbieden voor woongebouwen. Het +James full service concept bestaat uit community diensten en ons +James hospitality hands on team als gezicht ter plekke.’ Via het online community platform, beheert door de community manager, kan het +James team informatie geven over +James georganiseerde evenementen, huishoudelijk aangelegenheden, weetjes over de buurt en kunnen bewoners met elkaar en het +James team communiceren. ‘Als extra kunnen de gebruikers specifieke services afnemen van door ons geselecteerde partners, zogenaamde Local Heroes, bijvoorbeeld huishoudelijke hulp, bloemenservice, wasservice, klusjesman.’ Het +James pakket is naast voor woonvastgoed ook uitstekend geschikt voor kantoren en mixed-use complexen.

Technische + Jack

Omdat niet voor ieder gebouw het full service pakket passend is, is er het +Jack pakket. Bosma noemt dit de technische klusjesman variant. ‘Zie onze +Jack medewerker als de huismeester 2.0. Prima in te zetten in zowel woon-, kantoor-, als mixed-used gebouwen. Ook kunnen gebruikers bij deze huismeester klusjes achter de voordeur aanvragen. In alle gevallen overleggen we altijd met de opdrachtgever welke soort services we leveren, passend bij het pand en de gebruikers.’

‘VOORAF BESPREKEN WE MET OPDRACHTGEVERS WAT NODIG IS EN EVALUEREN SAMEN OM OPTIMALE SERVICE TE BIEDEN’

Inhuismeesters

De derde poot aan het Jamesconcept is het +Inhuismeesters concept. Een coördinatieservice van de verhuisbewegingen voor nieuwbouwcomplexen. Geen overbodige luxe als de eigenaar van het pand chaos en schade wil voorkomen bij het aankomen van gebruikers of bewoners in hun nieuwe woningen of kantoor, verzekert Witte. ‘Ons team regelt een ordelijke en veilige intrede van de nieuwe gebruikers. We stellen een online planning met tijdslot op, regelen laad- en losplekken, liftgebruik et cetera. Met een team van twee tot drie Inhuismeesters houden we gedurende vier tot zes weken alle stromen in de gaten en leiden alles in goede banen. Zoals het verwijdering van afval en overbodige rolcontainers.’ Ook letten ze er op dat het gebouw niet beschadigd wordt.

Veel voordelen

Het is bewezen dat met de +James en +Jack concepten de saamhorigheid en tevredenheid van de bewoners en kantoormedewerkers aanmerkelijk verbeteren. ‘Wij zorgen voor een hechte community, letten goed op de uitstraling en de staat van het gebouw’, zegt Bosma. Dat zorgt voor een gevoel van veiligheid en welbevinden bij de gebruikers weet ze. ‘Door de regelmatige evenementen die we organiseren, de bemande balie als mensen binnenkomen en de correcte manier waarop mensen in kantoren worden doorgestuurd. En als we dat afspreken een kopje koffie.’ De James teams zijn de oren en ogen van het pandbeheer om te verbinden of in het geval van + Jack directe reparaties of technische signaleringen. Bosma verzekert dat de aanwezigheid ook geld scheelt, aan een dure klusjesman, voorrijkosten en tijd. ‘En onze huismeesters hebben zo hun contactjes voor als er hulp nodig is van professionals’, vult de directeur aan. De services van The James company zijn vaak de reden dat bewoners of kantoormedewerkers langer en prettiger blijven. ‘De gebruikers hechten zich aan onze mensen.’

‘ONZE DIENSTEN ZORGEN VOOR EEN GEVOEL VAN VEILIGHEID EN WELBEVINDEN’

Unieke locatie, unieke invulling

In die 12 jaar bouwde The James Company een grote schare trouwe opdrachtgevers op. Het gaat hier vooral om grote institutionele beleggers als verzekeringsmaatschappijen en pensioenfondsen, die zowel voor hun woonpanden als kantoren verschillende diensten afnemen. Diensten en invullingen die per locatie kunnen worden aangepast, al naar gelang het pand en de betreffende gebruikers nodig hebben.

Witte: ‘Per complex en gebruikersgroep is er een andersoortige aanpak nodig, meer of minder administratieve werkzaamheden, wel of geen parkeerbeheer, wel of geen koffie bij de balie of behoefte om de telefooncentrale te verzorgen.’ In kantoorgebouwen kijk je het type kantoorgebruikers en spitsen we, op basis van onze kennis & expertise, de dienstverlening daarop toe. ‘We zijn daar heel flexibel in en creatief’, weet de directeur. ‘Vooraf bespreken we met opdrachtgevers wat nodig is en evalueren samen om optimale service te bieden.’ Ze geeft voorbeelden. ‘Wordt er een daktuin aangelegd, dan organiseert het +James team een feestelijke opening met gebruikers. Bij een jaarlijkse garageschoonmaak staat het team ook klaar om de logistiek en communicatie soepel te laten verlopen.’

Professionalisering

Sinds kort heeft The James Company een professionaliserings slag gemaakt op gebied van haar online dienstverlening. Het bedrijf stapt over naar software van Chainels voor het online platform als voor de app. Witte: ‘We ontwikkelden software tot nu in eigen beheer, maar om te professionaliseren en optimaliseren hebben we deze grote stap gemaakt. Om de kantoorgebruikers en bewoners nog beter te informeren, faciliteren en verbinden.’

Duurzame samenwerkingen

Bosma vertelt dat duurzaamheid hoog in het vaandel staat van The James Company. ‘We werken vooral graag met lokale ondernemers. De lokale kantoorcateraar, carwash, bloemist of pakketbezorging. Liefst vanuit de kantoorplint.’ Zo helpen ze de lokale economie, is de levering duurzaam en komen gebruikers in contact met de winkels in de buurt. ‘Een win win-win situatie’, zegt ze met een glimlach.

Persoonlijke vragen Nicole Witte managing director The James Company

WELKE LEVENSLES HEB JE GELEERD EN VAN WIE:
Niks is onmogelijk, door hard te werken kun je bereiken wat je wilt
WAT WIL JIJ MENSEN MEE GEVEN:
Heb vertrouwen in je eigen kunnen en blijf dicht bij jezelf
WAT WAS VOOR JOU EEN BESLISSEND MOMENT IN JE LEVEN:
Dat was absoluut het worden van moeder, dit heeft mij goed geholpen te relativeren
WELKE WAARDEN WIL JE UITSTRALEN:
Ik draag graag hospitality uit – dit is immers heel divers inzetbaar en voor mij de basis van het uitvoeren van mijn werk
WAAR KOM JIJ ‘S OCHTENDS JE BED VOOR UIT:
Happy people
HOE GA JIJ OM MET UITDAGINGEN:
Allereerst accepteren dat er altijd uitdagingen zullen zijn, en het dan met beide handen aanpakken. Neem de tijd om even uit te zoomen, om zo met een goede oplossing te komen
WAT MOTIVEERT JOU:
Doen waar je gelukkig van wordt, ik heb het geluk dat dat onder andere mijn werk is
WAT WIL JIJ BIJDRAGEN:
Ik wil dat iedereen in ons bedrijf de ruimte heeft om te groeien en kan leren van fouten maken
WAAR SPREEK JE AF MET VRIENDEN:
Het liefst op een plek met lekker eten
WAT IS JE FAVORIETE UITWAAI-PLEK:
Dat is zonder twijfel het strand, en dan het liefst het strand op Texel
HOE COMBINEER JIJ HART EN VERSTAND:
Voor mij is het belangrijk dat beide invloed hebben op de beslissingen die ik maak. Gevoel mag er zijn, en zegt eigenlijk altijd heel veel
HOE KOM JIJ TOT JEZELF NA EEN DRUKKE WERKWEEK:
Een potje padel, lekker in de buitenlucht
HOE GA JE OM MET ERGERNISSEN:
Toch wel om ze direct uit te spreken, dat is denk ik ook een beetje de Rotterdamse mentaliteit die in mij zit
HOE KRIJG JIJ ZAKEN IN BEWEGING:
Enthousiasmeren, begrip creëren, ownership geven en transparantie. Wat mij betreft essentiële zaken om richting een doel te werken
DURF JIJ GROOT TE DROMEN:
Op zakelijk gebied is dat zeker door komende jaren te focussen op groei (binnen de kantorenmarkt). Privé zou ik erg blij worden om een mooie reis met de kinderen te maken

Persoonlijke vragen Cynthia Bosma operational manager The James Company

WELKE LEVENSLES HEB JE GELEERD EN VAN WIE:
Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken
WELKE WAARDEN WIL JE UITSTRALEN:
Loyaal, betrouwbaar
WAAR KOM JIJ ‘S OCHTENDS JE BED VOOR UIT:
Ik heb geen moeite om überhaupt mijn bed uit te komen. Maar een vakantie is zeker een goede reden. Of een gezellige dag op pad met vriendinnen of familie
HOE GA JIJ OM MET UITDAGINGEN:
Door te denken in oplossingen. Zeker in het werkveld zijn er op dagelijkse basis uitdagingen, maar er is nog nooit iets geweest wat niet opgelost kon worden. Het is altijd goed om de situatie even van een afstand te bekijken en dan met eventueel hulp van anderen na te gaan wat de beste oplossing is
WAT MOTIVEERT JOU:
Op werk gebied blije medewerkers en blije opdrachtgevers
WAT IS JE DIEPSTE DRIJFVEER:
Graag wil ik mezelf blijven ontwikkelen en nieuwe dingen leren of dit nu op werk of privé vlak is. Ik vind het interessant om gesprekken aan te gaan met mensen van een andere culturele achtergrond of een andere politieke denkwijze
WAAR KOM JE TOT RUST:
Bij mijn ouders in Friesland, de provincie waar ik geboren ben. Ik woon in Rotterdam, dan is het heerlijk om de hectiek van de stad af te wisselen met de kalmte van Friesland
WAT IS JE FAVORIETE UITWAAI-PLEK:
Het strand van Rockanje of Hoek van Holland
HOE KOM JIJ TOT JEZELF NA EEN DRUKKE WERKWEEK:
Door te sporten, en dan met name een groepsles Bodypump in de sportschool
HOEVEEL UUR SPORT JE PER WEEK:
Ik ben 2 uur per week in de sportschool te vinden
HOE GA JE OM MET ERGERNISSEN:
Proberen zo snel mogelijk het gesprek aan te gaan en ervoor te zorgen dat de ergernis verdwijnt. Eerlijk zijn naar elkaar is erg belangrijk
HOE KRIJG JIJ ZAKEN IN BEWEGING:
Door aan te pakken en zelf het goede voorbeeld te geven
IN WELKE STAD ZOU JE GRAAG WILLEN WONEN:
Wenen, het sprookjesachtige van Keizerin Sisi. Het is een prachtige stad met schitterende gebouwen. De nationale bibliotheek daar is een van de mooiste gebouwen aan de binnenzijde dat ik ooit heb gezien
WELK BOEK LEES JE NU:
Ik ga volgende week op vakantie en ik heb mee ‘Stervensuur van Andreas Gruber’ en ‘Het eiland van de zielen’ van Piergiorgio Pulixi. Ik lees graag literaire thrillers

All rights reserved © 2025 Young Media