06 nov 2025 - VG Visie

VG Visie Daily: 20 Vragen aan Luke van der Wardt en Jessica Schout

In een wereld waarin hybride werken, duurzaamheid en efficiëntie steeds belangrijker worden, bouwen founders Luke van der Wardt (CEO) en Dennis van den Berg (CTO) aan twee complementaire oplossingen: MyPup en Parzelo. Jessica Schout, verantwoordelijk voor Sales, Marketing & Customer Success, werkt nauw samen met Luke en vertaalt de visie van MyPup naar de markt en de mensen achter de gebouwen. Wat begon als een slimme aanpak voor pakketbezorging, groeide uit tot een bredere kijk op leefbaarheid en interne logistiek. In dit interview delen Luke en Jessica hun drijfveren, inzichten en ambities.


MyPup (My Pick Up Point)

Bundelt pakketten van alle bezorgdiensten op een centrale plek aan de rand van de stad en rijdt ze in één emissievrije rit per dag uit naar de pick-up points in kantoren, appartementencomplexen en in wijken. Dit bespaart gemiddeld 10 vervoersritten per gebouw per dag, waardoor pakketbezorging veiliger, overzichtelijker, efficiënter en duurzamer wordt voor zowel eindgebruikers als de stad. 

Parzelo

Is de softwareoplossing van MyPup en helpt organisaties om hun interne logistiek te optimaliseren, zodat processen rondom uitgifte, omruil, IT-uitgifte en click & collect slimmer, transparanter (controleerbaar) en gebruiksvriendelijker verlopen, met een hogere efficiëntie en minder fouten.

Achtergrond & visie

1. Wat is jullie achtergrond en waar staan jullie nu?

Luke: Na mijn studie Bedrijfskunde begon ik bij een bank, maar al snel zag ik kansen om logistiek slimmer en duurzamer te organiseren. Zo ontstond MyPup: een oplossing voor de groeiende stroom pakketten in kantoorgebouwen. Inmiddels bedienen we uiteenlopende locaties; van residentiële complexen tot ziekenhuizen en nieuwbouwwijken. Door pakketstromen te bundelen en met één chauffeur te bezorgen, maken we bezorging veiliger, duurzamer en comfortabeler.

Jessica: Ik werk nu bijna twee jaar bij MyPup, na ruim twintig jaar commerciële rollen bij voornamelijk scale-ups met duurzame en mensgerichte verhalen. Bij MyPup viel alles samen: een visie waar ik achter sta, een team dat wil groeien en een product dat écht klopt. Daar krijg ik energie van.

2. Welke impact willen jullie maken?

Luke: Onze impact zit in het verminderen van vervoersbewegingen in de bebouwde omgeving. Met MyPup consolideren we pakketstromen, waardoor er minder ritten nodig zijn en de bezorging efficiënter en duurzamer wordt. Parzelo helpt organisaties hun interne logistiek te optimaliseren. Wat ik belangrijk vind is dat dit echt iets toevoegt aan duurzaamheid in de last-mile keten.

Jessica: Impact gaat voor mij ook over mensen. Zowel intern als extern: ruimte geven aan ontwikkeling, inclusie serieus nemen en zorgen dat iedereen zich gezien en gehoord voelt.

3. Waarin onderscheiden jullie je met jullie bedrijf? 2. Welke impact willen jullie maken?

Luke: We realiseren echt minder congestie rondom je gebouw. Wij zijn toeleverancier in de vastgoedmarkt, daarmee zijn we altijd een ‘buitenbeentje’, zeg maar de postbode van de vastgoedmarkt. Dit geeft een goed beeld, omdat we vanaf de zijlijn ook meekrijgen wat er in de vastgoedwereld speelt. 

Wat we veelal terugkrijgen als feedback is dat zowel onze klant als de eindgebruikers niet alleen onze oplossing waarderen, maar onze persoonlijke benadering en benaderbaarheid echt een toegevoegde waarde vinden. Hierdoor neemt het gebruik ook jaar-op-jaar toe.  

Jessica: Wat ons onderscheidt is dat we altijd beginnen bij de eindgebruiker. We zijn misschien de ‘postbode van de vastgoedmarkt’, zoals Luke het zo mooi zegt, maar juist daardoor hebben we een unieke blik op wat er speelt in gebouwen. We komen letterlijk overal binnen en zien waar het schuurt en waar het beter kan.

4. Waar zit jullie kracht en wat drijft jullie?

Jessica: Onze kracht zit in het verbinden van technologie, duurzaamheid en service. We creëren minder congestie, meer veiligheid en prettiger gebouwgebruik, op een persoonlijke en betrokken manier.

Luke: Tevreden eindgebruikers en klanten, de CO₂-impact die we realiseren, maar zeker ook onze medewerkers zijn belangrijk. Inclusiviteit en betrokkenheid zijn essentieel in wie we zijn.

Leiderschap & samenwerking

5. Wat typeert jullie manier van samenwerken binnen MyPup?

Luke: Onze manier van samenwerken sluit aan bij de cultuurwaarden van MyPup: vooruitstrevend, direct en toekomstgericht. We zeggen waar we voor staan, komen afspraken na en communiceren transparant.

Jessica: Samenwerking draait om vertrouwen, transparantie en gedeelde verantwoordelijkheid. We houden elkaar scherp, maar geven ook ruimte om te groeien. Direct, maar altijd met respect.

6. Hoe vullen jullie elkaar aan binnen het team?

Jessica: Luke en onze andere founder Dennis zijn sterk in het neerzetten van de strategische visie. Mijn rol is om die visie te vertalen naar de markt en naar onze klanten maar ook zeker naar onze collega’s. Ook breng ik de stem van de klant terug naar binnen, zodat we blijven bouwen aan oplossingen die echt relevant zijn.

7. Wat leren jullie van de mensen om jullie heen?6. Hoe vullen jullie elkaar aan binnen het team?

Luke: Je product wordt beter als je écht luistert en actief iets met feedback doet. Voor mij persoonlijk betekent dit dat leiderschap niet altijd draait om direct handelen, maar soms juist om observeren en de tijd nemen om te begrijpen wat er speelt. 

8. Hoe weten jullie mensen te motiveren?

Luke: Iedereen levert echt een significante bijdrage aan de impact die we realiseren. Dat communiceren we ook en motiveert mensen. Daarbij hebben we een open werkcultuur, wat voor veel medewerkers een grote motivatiefactor is.

Jessica: Ik probeer altijd ruimte te geven voor persoonlijke groei en ontwikkeling, want gemotiveerde mensen zijn mensen die zich gezien en gewaardeerd voelen. Ook is het belangrijk dat je zelf enthousiast bent over waar je mee bezig bent en gelooft in wat we proberen te bereiken, dit werkt aanstekelijk!  

9. Waar halen jullie dagelijks inspiratie vandaan?

Luke: Klanten, eindgebruikers en medewerkers.

Jessica: Ik sluit me hierin aan bij Luke, dit is echt de basis voor alles wat we doen. Wat voor mij ook heel belangrijk is: verbinding met mensen en bijdragen aan duurzaamheid en sociale impact.

10. Wat is jullie visie op het ontwikkelen van talent binnen een organisatie?

Jessica: Ik streef ernaar dat mijn medewerkers mij overtreffen in kennis en kunde op hun vakgebied. Ik leer van hen dat er niet één weg naar Rome leidt, maar vele. En zolang we onze doelen helder voor ogen hebben, is de weg die zij vanuit hun expertise uitzetten vaak de juiste!

11. Hoe houd je focus op je belangrijkste doelstellingen?

Luke: Door “nee” te zeggen tegen afleidingen en doelen scherp te houden.

Jessica: Voor mij draait focus om duidelijke keuzes maken. In een snelgroeiende organisatie is er altijd veel beweging, maar juist dan is het belangrijk om terug te gaan naar onze kern. Heldere doelen, betrokkenheid en samen leren, zorgen ervoor dat iedereen verbonden blijft met het grotere geheel.

Toekomst & marktontwikkelingen

12. Wat is de belangrijkste ontwikkeling die jullie nu zien in de markt voor MyPup?

Luke: We zien een groeiende gewenning aan het ophalen van pakketten uit lockers. De acceptatie is er al; wij bouwen daarop voort met een oplossing die veiliger, duurzamer en gebruiksvriendelijker is. Bovendien white-label en dus niet beperkt tot één aanbieder of koeriersdienst.

Jessica: Deze ontwikkeling werkt in het voordeel van MyPup. Doordat het gebruik van lockers steeds gewoner wordt, hoeven we eindgebruikers en klanten minder te overtuigen van de meerwaarde van ons model.

13. En voor Parzelo, de softwareoplossing van MyPup?

Luke: Trends zoals hybride werken en de behoefte aan end-to-end traceerbaarheid spelen een steeds grotere rol en onze oplossing is breed inzetbaar en sluit daar goed op aan. 

14. Waar zien jullie vernieuwing en hoe dragen jullie daaraan bij?

Luke: Vernieuwing bij MyPup zit vooral in het verbeteren van de klantbeleving. Ook moet je blijven innoveren met vervoersmiddelen en het welzijn van je personeel. Goed voorbeeld van het eerste is het inzetten van E-scooters, waardoor je makkelijk kan blijven leveren in de autoluwer wordende stad. 

Jessica: Vernieuwing zit voor mij niet alleen in technologie, maar vooral in hoe je mensen meeneemt in verandering en luistert naar hun feedback. Wij doen dat actief en vertalen dat naar concrete verbeteringen. Zo hebben we onlangs de optie toegevoegd in onze app waardoor gebruikers een locker op gewenste hoogte kunnen uitkiezen om hun pakketje te laten bezorgen, zo zet je op een praktische manier in op inclusiviteit.

15. Als je één systeem of proces in de vastgoedwereld radicaal mocht veranderen, wat zou dat zijn en waarom?

Luke: Als ik één ding radicaal zou mogen veranderen in de vastgoedwereld, dan is het de manier waarop besluitvorming plaatsvindt. Er moeten meer woningen komen, maar de hoeveelheid aan regels en procedures werkt vertragend. Dat frustreert me, want het leidt uiteindelijk tot stilstand. Ik geloof dat we juist moeten durven versimpelen en als we dat doen met duurzaamheid als uitgangspunt, dan komen we vanzelf op de juiste plek uit. Want uiteindelijk wil niemand nog een product leveren dat niet duurzaam is.

16. Welke oproep zou je willen doen aan beslissers in de vastgoedsector?

Jessica: Durf te kiezen voor oplossingen die niet alleen efficiënt, maar ook duurzaam en mensgericht zijn. Kijk verder dan de korte termijn en investeer in systemen die de leefbaarheid van gebouwen én de omgeving verbeteren.

Persoonlijk & inspirerend

17. Met wie zouden jullie graag een keer in gesprek gaan?

Luke: Met alle CEO’s van pakketbedrijven om te zorgen dat er in deze keten nog beter wordt samengewerkt. Ons model werkt, maar het zou mooi zijn als de aanbieders niet alleen profiteren van ons model, maar dat we in goede samenwerking die keten echt verbeteren. 

Jessica: Het zou inspirerend zijn om als gesprekspartner aan tafel te zitten waar invloed wordt uitgeoefend op beleid en samen te verkennen hoe we pakketbezorging kunnen transformeren tot iets dat niet alleen efficiënt is, maar ook bijdraagt aan leefbare steden, tevreden bewoners en een lagere ecologische voetafdruk. Want als we het goed doen, kunnen we met logistiek een enorme positieve beweging op gang brengen.

18. Waar hopen jullie over vijf jaar te staan als persoon én als bedrijf?

Luke: Hopelijk nog steeds op dezelfde plek, maar met iets meer ruimte voor ontspanning. Tegelijk willen we met MyPup en Parzelo meer impact maken: actief zijn in nieuwe segmenten en steden, en wereldwijd organisaties helpen hun logistiek slimmer te organiseren. Waar we staan, hangt af van wat onze klanten en collega’s nodig hebben, daar bewegen we in mee.

Jessica: Over vijf jaar hoop ik nog steeds te werken aan dit product waar ik in geloof, met mensen die me inspireren. Ik wil blijven bouwen aan betekenisvolle relaties en bijdragen aan de groei van MyPup als toonaangevende speler in duurzame logistiek terwijl we mensgericht blijven.

19. Wat motiveert jullie om elke dag opnieuw het verschil te willen maken?

Luke: Ik zie dagelijks hoeveel impact we maken. Op gebouwen, op mensen en op de stad. Dat motiveert me om te blijven verbeteren en te blijven bouwen aan oplossingen die echt werken.

Jessica: Voor mij zit motivatie in betekenisvol werk. Als ik zie dat onze aanpak mensen helpt, processen verbetert en bijdraagt aan duurzaamheid, weet ik waarom ik dit doe.

20. Wat geeft jullie buiten het werk de meeste energie of inspiratie?

Luke: Tijd met vrienden en familie, sporten en af en toe even helemaal loskomen van werk. Dat houdt me scherp en in balans.

Jessica: Ik breng veel tijd door met familie en vrienden. Dat geeft me energie en zij zijn ook de mensen die mij ontzettend inspireren. Van samen koken tot goede gesprekken en lange wandelingen in de natuur.  

 

All rights reserved © 2025 Young Media